El grup municipal critica que el pla de govern
s’hagi elaborat de manera “tancada i poc transparent”, i denuncia que l’equip
de govern està “més preocupat per tenir una marca per vendre que una ciutat per
viure-hi”
La CUP-Crida per Girona ha fet una primera
valoració del pla de govern que va aprovar la setmana passada l’equip de govern
de CiU a Girona. El grup municipal ha anunciat per dimecres que ve una roda de
premsa en què farà una valoració a fons respecte al contingut del document.
D’entrada, la CUP-Crida per Girona ha criticat
el retard en la presentació del pla, que ha trigat gairebé cinc mesos a fer-se
públic des de les eleccions municipals. El grup municipal també n’ha lamentat
el procediment d’elaboració, que considera “tancat i poc transparent”. Cal
recordar que la formació havia proposat un sistema participatiu per a
confeccionar el pla de govern, que consistia en un procés d’assemblees de barri
i consells sectorials, i preveia que el document s’acabés validant en algun
tipus de consulta ciutadana. La portaveu Laia Pèlach també ha criticat que el
pla de govern s’aprovés en Junta de Govern Local “gairebé d’amagat” i que ni
tan sols es pogués debatre al ple municipal que es va fer tres dies després.
D’altra banda, la CUP-Crida per Girona ha
criticat la manca de concreció de les 303 propostes que conté el pla, de les
quals, diuen, “només se’n coneix l’enunciat”. Aquesta manca d’informació,
segons el grup municipal, dificulta el control democràtic del compliment del
pla. Pèlach també ha criticat que no s’hagi creat un sistema d’indicadors
objectivable “que permeti fer-ne el seguiment i avaluació a partir de paràmetres
mesurables”, i ha demanat que es creïn mecanismes en aquesta línia accessibles
per al conjunt de la ciutadania.
Pel que fa al contingut, el grup municipal considera que “moltes de les propostes tenen un caràcter superficial i responen més a temes d’imatge que a accions reals de treball per a la ciutadania”. En aquest sentit, la CUP-Crida per Girona considera que al pla “hi ha un excés de propostes de segells i marques més vinculades al món del màrqueting que a l’àmbit de les polítiques públiques”. Pèlach ha posat d’exemple el mateix nom del pla de govern “Girona, marca de país”, que considera “molt significatiu de la voluntat del govern, que entén la ciutat com un producte per vendre més que no com un lloc per viure-hi”. La portaveu considera que aquest model és absolutament contraposat a la proposta de la CUP-Crida per Girona, que defensa “una ciutat participativa i oberta, al servei dels barris i la gent”.