La formació proposa mesures a les escoles,
estendre les activitats a tota l'àrea metropolitana i tancar alguns carrers al
trànsit. També proposa captar nous usuaris de TMG oferint viatges d’autobús
gratuïts, entre d'altres mesures
La CUP-Crida per Girona considera que la
proposta d’actes de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura (SMSS) que
ja ha començat i durarà fins el 17 d'octubre és poc agosarada i dista molt de
les propostes realitzades per altres ciutats europees. En aquest sentit,
critica que s’hagin inclòs activitats pròpies de la dinàmica municipal que poc
tenen a veure amb la mobilitat com una visita per descobrir les llegendes de
Girona o una altra per conèixer les ribes del Ter.
Des de la comissió ambiental de la formació
reclamen que s’aprofiti aquesta ocasió per realitzar actes conjunts entre els
diferents municipis de l'àrea metropolitana del Gironès i proposen la
realització de proves de talls de carrers al trànsit rodat tal i com ja es ve
fent en d'altres ciutats europees, així com l’oferta de trajectes gratuïts per
la captació de nous usuaris de transport públic.
La formació independentista recorda que
l’objectiu final d’aquestes activitats ha de ser la sensibilització ciutadana
però també han de permetre avançar cap a un nou model de mobilitat basat en
l'ús de la bicicleta, els desplaçaments a peu, el transport públic i el car
sharing, tot plegat amb la finalitat de pacificar els carrers i rebaixar els
elevats nivells de soroll, contaminació i Co2.
Pel que fa a la sensibilització, la CUP-Crida
per Girona creu que cal fer especial èmfasi en les escoles i centres educatius
de la ciutat que durant les hores punta pateixen una congestió insostenible que
genera una elevada contaminació amb afectacions a la salut dels infants.
Aparcaments de pagament
El model de la CUP parteix de l'establiment
d'un gran pacte per la mobilitat sostenible que integri el conjunt de l’àrea
metropolitana i passa per descongestionar el centre i els centres dels barris a
través d'aparcaments dissuasoris connectats amb llançadores gratuïtes. En
aquest sentit, la formació exigeix també la implicació de les empreses per
facilitar el desplaçament dels seus treballadors i treballadores. Per
això, Jordi Navarro, membre de la comissió ambiental de la CUP qüestiona la
recent notícia sobre el pagament de 2€ diaris per a l’aparcament de la Copa i
reclama que aquest tipus de mesures es debatin i consensuïn el marc de la Taula
de Mobilitat.
La formació independentista considera imprescindible que mesures d’aquest tipus vagin acompanyades de tot d’altres accions que facilitin el desplaçament a la ciutat (reducció dels preus i augment de freqüència dels autobusos, més estacions de Girocleta...) així com solucions d’aparcament pels veïns i veïnes del Barri Vell. Per això proposa la realització d’una sessió extraordinària de la taula en la qual s'hi convidin als representants de la comunitat educativa, les associacions de comerciants, sindicats, les entitats ecologistes i experts independents en mobilitat sostenible.
La formació independentista considera imprescindible que mesures d’aquest tipus vagin acompanyades de tot d’altres accions que facilitin el desplaçament a la ciutat (reducció dels preus i augment de freqüència dels autobusos, més estacions de Girocleta...) així com solucions d’aparcament pels veïns i veïnes del Barri Vell. Per això proposa la realització d’una sessió extraordinària de la taula en la qual s'hi convidin als representants de la comunitat educativa, les associacions de comerciants, sindicats, les entitats ecologistes i experts independents en mobilitat sostenible.