El grup municipal demana que es presentin esmenes a l’ordenança
per aconseguir que l’Ajuntament de Girona assumeixi la prestació dels serveis
fúnebres i es doti d’un tanatori
La CUP-Crida per Girona ha iniciat una campanya d’al·legacions
ciutadanes a la nova ordenança de serveis funeraris, que es troba en període d’exposició
pública després de la seva aprovació inicial al ple municipal del gener. La
formació proposa que tant la població com les entitats gironines presentin
esmenes al text amb l’objectiu d’aconseguir noves millores en la prestació dels
serveis fúnebres, a partir d’un document base que ciutadania i entitats poden
descarregar-se i registrar a l’Ajuntament.
En concret, el grup municipal demana principalment tres
canvis a l’ordenança. El primer, incloure-hi un nou article a l’ordenança en
què quedi clar que l’Ajuntament com a administració té la responsabilitat de vetllar
pels drets de les persones usuàries dels serveis funeraris. El segon, establir
que, atenent al seu caràcter essencial i per raons d’interès públic, l’Ajuntament
de Girona prestarà els serveis funeraris i es dotarà d’un tanatori públic. I
finalment, establir l’obligatorietat per part dels titulars de tanatoris de
cedir-los a qualsevol empresa que operi a la ciutat.
El període per presentar al·legacions a l’ordenança va
començar el passat 27 de gener i s’acabarà el proper 9 de març. Aquelles
associacions i ciutadans i ciutadanes de Girona que vulguin presentar les
al·legacions proposades per la CUP-Crida per Girona poden descarregar-se-les mitjançant
aquest enllaç, omplir les seves dades i registrar-les a l’Oficina d’Informació
i Atenció a la Ciutadania (al mateix a l’Ajuntament o en alguns equipaments
municipals: consulteu-ne els horaris).
La regidora cupaire Laia Pèlach ha explicat que la campanya
d’al·legacions ciutadans “pretén aconseguir que l’Ajuntament s’impliqui de ple
en la prestació fúnebre” amb l’objectiu de “garantir que es compleixen els
drets de les persones usuàries i que els serveis funeraris a la ciutat siguin públics,
accessibles i de qualitat”.