La formació demana abordar mesures pendents de
l’empresa municipal de transports, com la construcció de les noves
cotxeres, la contractació de més personal o la renovació de la
flota
La CUP-Crida per Girona s’ha posicionat amb
motiu de l’aniversari de la societat Transports Municipals del
Gironès (TMG), ja que aquest dijous 11 d’octubre fa 30 anys que el
Ple gironí va acordar impulsar-ne la creació. La formació ha
volgut felicitar les treballadores i els treballadors que han fet
possible el servei durant tots aquests anys, i també han fet
diverses consideracions i demandes pel que fa als dèficits i reptes
que té per davant el projecte.
D’una banda, la CUP-Crida per Girona ha alertat
que l’Ajuntament ha encarregat un estudi per analitzar quin és el
millor model de gestió de l’empresa, incloent-hi la privatització
del servei. Els cupaires han criticat que el govern plantegi l’opció
de l’externalització a una empresa privada, i han anunciat que
s’oposarien frontalment a qualsevol intent de privatització.
Especialment, defensen, tenint en compte el bon funcionament actual
del servei, i que tot just el 2016 el consistori va culminar el
procés de municipalització de l’empresa.
En segon lloc, la formació ha reclamat un pla per
executar diverses actuacions pendents i solucionar dèficits que
acumula l’empresa. Entre aquestes en destaquen especialment tres,
que són la construcció d’unes noves cotxeres a la zona de Mas
Xirgu; la resolució de les mancances de personal; i la renovació de
la flota, que en gran mesura es troba molt envellida.
Igualment, la CUP-Crida per Girona considera que
cal un procés de reflexió per tal d’adaptar els objectius i els
serveis de TMG a les noves necessitats i reptes de la ciutat en
termes ambientals, de mobilitat i d’accessibilitat. En aquest
sentit, els cupaires consideren important marcar prioritats com ara
la integració i la potenciació de la intermodalitat en el marc de
l’àrea urbana; el foment de l’ús del transport públic a partir
d’un replantejament de les línies, una millora del servei i una
reducció tarifària; i finalment la inclusió de noves formes de
mobilitat com el vehicle compartit o els vehicles elèctrics; tot
plegat amb el doble objectiu d’assolir els objectius de reducció
d’emissions i garantir el dret a la mobilitat entre la ciutadania
gironina.
Altres aspectes que els cupaires han posat sobre
la taula, finalment, són la possibilitat que TMG passi a operar en
el marc de la gestió dels aparcaments de la ciutat, tenint en compte
les problemàtiques i les irregularitats que s’han detectat
darrerament en els contractes amb empreses privades; com també que
l’Ajuntament de Girona pressioni la Generalitat per aconseguir la
gestió pública de les línies interurbanes d’autobús que passen
per dins de la ciutat, actualment en mans de TEISA.